bewoners met e-mail adres en zonder account op mijnWoonkwartier ontvangt deze week een e-mail

Heeft u nog geen account aangemaakt op mijnWoonkwartier? Ruim 2.200 huurders gingen u voor! U ontvangt deze week een e-mail van ons als uw e-mail adres bij ons bekend is.

Vindt u het prettig om meer zaken digitaal met Woonkwartier te kunnen regelen?
Dat kan op www.woonkwartier.nl. Via de openbare website logt u in op een beveiligde webomgeving. In deze omgeving regelt u ook buiten openingstijden uw woonzaken. Zoals een reparatieverzoek doorgeven, vragen stellen of medehuurderschap aanvragen. Dat kan via uw mobiele telefoon of tablet, maar ook op een laptop of vaste computer. U kunt uw woonzaken ook regelen door een WhatsApp bericht te sturen naar 0168 35 00 00.

Alleen digitaal als u dat wilt!
U kunt ons onder werktijden altijd telefonisch bereiken. Daar verandert niets aan. Alleen als u dat zelf prettig vindt, regelt u uw zaken voortaan digitaal. Op het moment dat u het beste uitkomt! Maar het hoeft niet. Als u persoonlijk contact prettiger vindt, blijft dat mogelijk.

Wilt u weten hoe mijnWoonkwartier werkt?
Bekijk de video. U wordt in de video meegenomen langs alle mogelijkheden.

De eerste keer inloggen; hoe gaat dat in zijn werk?
U heeft een nieuwe activatiecode nodig. Vraag de code aan via deze knop.

Volg dan deze stappen
U gaat naar www.woonkwartier.nl en klikt op de knop ''Activeer hier uw klantportaal''.

We vragen u een aantal zaken in te vullen:

  • E-mail (Vul het e-mailadres in dat bij ons geregistreerd is. U krijgt op dat mailadres een bevestiging van uw aanmelding binnen)
  • Herhalen e-mail
  • Een activatiecode, zoals hierboven vermeld

Vervolgens ontvangt u een bevestiging van uw activatie op uw e-mailadres. Klik op de link in de e-mail om de activatie van uw account af te ronden. U rondt de activatie af op woonkwartier.nl door uw postcode en huisnummer in te vullen. Nu kunt u de beveiligde webomgeving gebruiken.

Wat kunt u voortaan online regelen?
U regelt voortaan makkelijk zelf de volgende zaken op de vernieuwde omgeving op www.woonkwartier.nl:

  • Uw huurcontract bekijken of opzeggen
  • Overlast melden
  • Woningruil aanvragen
  • Medehuurderschap aanvragen
  • Verhuurdersverklaring aanvragen
  • Een reparatieverzoek doorgeven
  • Een serviceabonnement afsluiten
  • Een betalingsregeling aanvragen
  • Uw contactgegevens bewerken
  • Vragen stellen
  • Klacht melden
  • Overzicht van uw brieven, e-mails en andere documenten. Het gaat om brieven en e-mails die u naar ons stuurt. En brieven en e-mails die wij naar u sturen. Ook staan er getekende huurcontracten in.

U kunt ook vragen stellen via WhatsApp
Wij zijn op maandag tot en met donderdag tussen 8:30 en 17:00 en vrijdag tussen 8:30 en 12:30 ook bereikbaar via Whatsapp. Binnen deze tijden reageert één van onze klantadviseurs via WhatsApp. U stuurt uw bericht via uw telefoon naar ons algemene telefoonnummer 0168 35 00 00. Huurders met WhatsApp slaan ons telefoonnummer op in hun contactenlijst en kunnen vervolgens een bericht sturen via dit kanaal. U kunt WhatsApp Web gebruiken als u een vraag wil stellen via uw computer.

Wilt u hulp bij het aanmaken van uw account?
Neem contact op met ons Klantadviescentrum, via telefoonnummer 0168 35 00 00 of info@woonkwartier.nl. U bereikt onze klantadviseurs op maandag tot en met donderdag tussen 8:30 en 17:00 uur en op vrijdag tussen 8:30 en 12:30 uur. Of stuur een WhatsApp bericht naar ons telefoonnummer. Ons kantoor in Zevenbergen is open op afspraak.

Succes met het regelen van uw woonzaken!