Rookmelder

U vindt op deze pagina veel gestelde vragen en antwoorden over rookmelders.

Veel gevraagd over Rookmelder

Plaatsen jullie rookmelders in mijn woning?

Algemeen

Ja, wij plaatsen rookmelders voordat een nieuwe huurder de woning betrekt.

Mag ik zelf een rookmelder in mijn woning plaatsen?

Algemeen

Ja, u mag zelf ook rookmelders plaatsen of vervangen.

Mijn rookmelder is kapot. Vervangen jullie deze?

Algemeen

Ja, kapotte rookmelders die geplaatst zijn door Woonkwartier vervangen wij. U kunt hiervoor een reparatieverzoek indienen bij ons. Dit doet u online melden via www.mijnwoonkwartier.nl, door een mail te sturen naar info@woonkwartier.nl, of door ons te bellen via telefoonnummer ons telefoonnummer 0168-350000.

Hoe test ik of mijn rookmelder nog goed werkt?

Algemeen

U kunt dit testen door de testknop op de rookmelder in te drukken.

Bekijk hier de Meterkastkaart rookmelders voor meer uitleg hoe u de rookmelder gebruikt.

Wie is verantwoordelijk voor de brandmelders?

Algemeen

Woonkwartier zorgt dat er brandmelders komen te hangen. En dat deze eens in de 10 jaar wordt vervangen. Het onderhoud van de brandmelders is de verantwoordelijkheid van de huurders.

Wat wordt er van huurders verwacht als het gaat om onderhoud?

Algemeen

Om er zeker van te zijn dat een brandmelder goed werkt moet hij eens per maand getest worden. Ook is het belangrijk dat ze stofvrij worden gehouden.

Bekijk hier de Meterkastkaart rookmelders voor meer uitleg hoe u de rookmelder gebruikt.

Waarom moet ik iedere maand de rookmelder testen?

Algemeen

Zo blijft de batterij actief. Door het maandelijks testen blijft rookmelder/batterij 10 jaar werken

Moet ik de batterij vervangen?

Algemeen

Nee, de batterij is niet verwisselbaar en gaat 10 jaar mee.

De brandmelder werkt niet of geeft storing. Bij wie moet ik dit melden?

Algemeen

Neem hiervoor contact op met Woonkwartier.