Riool verstopt?   Glasschade? Storing aan CV-ketel of de mechanische ventilatie?   Bel dan ons storingsnummer via 0168 35 00 01

Het aantal coronabesmettingen neemt sinds een aantal weken weer toe. Woonkwartier volgt het advies van het RIVM op. We nemen maatregelen om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Samen beschermen we de mensen om ons heen! Kijk ook gerust op  de website van het RIVM.

Ons kantoor is tot nader bericht alleen op afspraak geopend
Mogelijk heeft u in Kwartslag gelezen dat u op donderdagochtend zonder afspraak  terecht kunt op ons kantoor in Zevenbergen. Helaas is dit niet meer mogelijk vanwege de toename in besmettingen. Mocht het nodig zijn om elkaar persoonlijk te spreken, dan maken we een afspraak met u.  Dat kan op ons kantoor, bij u thuis of op een andere locatie.

Contact
Heeft u een vraag? Neem gerust contact met ons op via:

  • E-mail: info@woonkwartier.nl  
  • Telefoon: 0168 35 00 00
  • Www.mijnWoonkwartier.nl
  • Facebook of Instagram  

In de wijk aanwezig
Onze opzichters, wijkbeheerders en wijkregisseurs sociaal beheer zijn in de wijk aanwezig. We houden 1,5 meter afstand van elkaar en geven geen hand. Onze wijkregisseurs voeren op afspraak gesprekken met huurders. Bij voorkeur aan de voordeur of in de voortuin, maar in goed overleg kan het ook binnen of op een andere ‘veilige’ locatie.

Overzicht van onze dienstverlening

U vindt hier een overzicht van onze overige dienstverlening tijdens coronatijd.

Opzeggen huur

  • De vooropname is digitaal en de eindopname is op locatie
    De vooropnames doen we tijdelijk digitaal met videobellen. U wordt gebeld via WhatsApp en bent tijdens de vooropname in de woning aanwezig. De eindopname doen we nog steeds bij u thuis.

  • Overnames
    Gaat u vertrekken uit uw woning en wilt u de volgende huurder de woning laten bezichtigen voor overname van spullen? U regelt dan zelf de overname met de nieuwe huurder. Lukt dit niet? Lever dan de woning alsnog leeg op. Let op: wil de nieuwe huurder de spullen niet overnemen? In verband met het coronavirus is het tijdelijk niet mogelijk om de spullen alsnog weg te halen na de eindinspectie.In een paar gevallen mogen spullen achterblijven in de woning, bijvoorbeeld als het nog goed werkt of er nog mooi uitziet. Weggooien is zonde! Denk hierbij aan vloerbekleding, rolluiken etc. Overleg dit met onze opzichter. De vertrekkende huurder krijgt hier géén vergoeding voor.


Groepsbezichtigingen

Bij elke groepsbezichtiging worden op dit moment 3 kandidaten uitgenodigd, want er mogen maar 3 mensen in één huis uitgenodigd worden. Kom dus alleen naar de bezichtiging. Heeft u klachten? Blijf dan thuis en neem op tijd contact met ons op.

Reparaties
Reparaties gaan gewoon door. Als een van onze aannemers bij u langskomt, geldt wel een aantal voorwaarden. Gezondheid van iedereen staat op nummer 1:

    • De medewerkers van de aannemers werken alleen als ze gezond zijn.
    • De medewerkers van de aannemers komen alleen als alle bewoners in huis gezond zijn.
    • Alle betrokkenen gaan akkoord met het huisbezoek.
    • We houden altijd 1,5 meter afstand.
    • U lucht de ruimte waar de aannemer de reparatie uitvoert voor, tijdens en na de reparatie.
    • U maakt de ruimte van de reparatie goed bereikbaar. Zo is de aannemer zo kort mogelijk bij u binnen.
    • U bent en blijft tijdens de reparatie in een andere kamer in uw huis.

Onderhoud
Planmatig en groot onderhoud aan onze woning gaat door. Gezondheid staat op nummer 1. Daarom gelden er wel een paar voorwaarden:

    • De medewerkers van de aannemers werken alleen als ze gezond zijn.
    • De medewerkers van de aannemers komen alleen als alle bewoners in huis gezond zijn.
    • Alle betrokkenen gaan akkoord met het huisbezoek.
    • We houden altijd 1,5 meter afstand.
    • U lucht de ruimte waar de aannemer de reparatie uitvoert voor, tijdens en na de reparatie.
    • U maakt de ruimte van de reparatie goed bereikbaar. Zo is de aannemer zo kort mogelijk bij u binnen.
    • U bent en blijft tijdens de reparatie in een andere kamer in uw huis.
    • We doen badkamer-, keuken en toiletrenovaties altijd in goed overleg met bewoners en de aannemer, zodat we binnen de overheidsmaatregelen blijven werken.

Lees  hier  meer over het werk aan een woning in coronatijd.


Schoonmaak
Het schoonmaakrooster in woongebouwen loopt ongewijzigd door zoals voor het coronavirus. Daar hangt ook een poster met afspraken op gebied van hygiëne in het gebouw.

Laat het ons ook weten als u in de knel komt door een verlies aan inkomsten
We kunnen ons voorstellen dat u door het coronavirus inkomsten misloopt of uw baan dreigt te verliezen. Lukt het daardoor niet om uw huur te betalen? Laat het ons dan weten zodat we samen hierover tijdig goede afspraken kunnen maken. Klik  hier  voor meer informatie.

Hulp nodig?
Huurders die in de problemen komen door het coronavirus (bijvoorbeeld het wegvallen van de dagelijkse ondersteuning), kunnen contact opnemen met verschillende instanties in gemeente Halderberge, Steenbergen en Moerdijk:

  • Voor onze huurders in gemeente Steenbergen is er een Meldpunt van WijZijn Traverse Groep: telefoonnummer 0167 - 750 850. Bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur. Klik  hier    voor de website.
  • Voor onze huurders in gemeente Halderberge is er ook een Meldpunt van WijZijn Traverse Groep: telefoonnummer 0164 – 237 056. Bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur. Klik  hier  voor de website.
  • Voor onze huurders in gemeente Moerdijk is er Meldpunt Gemeente Moerdijk: telefoonnummer 0168 - 373970. Dagelijks bereikbaar van 8:30 tot 17:00. Klik  hier  voor de website.