Riool verstopt?   Glasschade? Storing aan CV-ketel of de mechanische ventilatie?   Bel dan ons storingsnummer via 0168 35 00 01

Een stroomstoring oplossen

Kortsluiting komt vaak op een ongelegen moment. Bijvoorbeeld als u staat te koken of u net het einde van een spannende film nadert. Dat is heel vervelend. Met de stekkerproef kunt u achterhalen wat de boosdoener voor de kortsluiting is. We laten u zien hoe u deze stekkerproef kunt uitvoeren.   Heeft u een oudere meterkast? Klik hier voor een andere video!

.

 Hier staan de stappen  uit bovenstaande video  beschreven:

 1.  Schakel eerst de aardlekschakelaar en alle groepen in uw meterkast uit. Dat doet u door alle schuifjes naar beneden te klikken. 

2. Haal vervolgens alle stekkers in uw woning uit het stopcontact en zet alle lichtschakelaars uit.

3.  Vergeet de stekkers niet in uw garage, berging, kelder of zolder. Maar ook  de vaatwasser, koelkast, telefoon en CV-ketel.

4. Schakel daarna de aardlekschakelaar weer in door het schuifje omhoog te duwen. Schakel ook de groepen in uw meterkast opnieuw in. 

5.  Ontstaat er nu kortsluiting? Check dan nog één keer of er geen stekkers meer in een stopcontact zitten en alle lichtschakelaars uit zijn.  Zijn alle stekkers en lichtschakelaars uit en heeft u nog steeds kortsluiting?  Neem dan contact op met Woonkwartier. 

Zijn alle stekkers en lichtschakelaars uit en heeft u geen kortsluiting? Ga dan naar stap 6.

6.   Nu is het belangrijk om uit te zoeken welk apparaat of lamp kortsluiting veroorzaakt.  Om dat te ontdekken doet u één voor één de stekkers van de apparaten weer in het stopcontact en zet het apparaat even aan.  Geen kortsluiting? Doe dan hetzelfde met het volgende apparaat. Nu wel kortsluiting? Dan ligt het aan het betreffende apparaat wat u op dat moment aanzet. Laat het apparaat of lamp die kortsluiting maakt, nakijken. U kunt ook een nieuw apparaat kopen.

8.  Blijft kortsluiting na het vervangen van het apparaat of lamp zich voordoen? Neemt u dan even contact op met Woonkwartier.